lunes, 13 de febrero de 2017

Sessió 09-02-2017

Al començament de la classe hem reflexionat sobre per què els xiquets no s’interessen per
aprendre ciències. Pense que les classes de ciències no són tan atractives com podrien ser, tenen i abasten temes molts interessants, però molts mestres arriben a l'aula i sols es dediquen llegir el llibre i a explicar de manera monòtona i avorrida el temari. No s'interessen pels interessos dels xiquets i molt menys per les dificultats que tenen en l'assignatura.



També hem assentit que els xiquets, cada vegada, tenen menys interés per aprendre les assignatures, siga la que siga. Com he dit abans, pense que els mestres no fan les assignatures prou atractives per a captar l'atenció dels alumnes i aquests acaben per avorrir l'assignatura i l'escola. No fan de l'escola un lloc on conviure i aprendre.

A més, també vam parlar dels resultats obtinguts en el qüestionari 1 i vam arribar a les següents conclusions:
- Com és possible que, després d’anys d’ensenyament, els alumnes que han rebut instrucció en ciències pensen sobre aspectes bàsics de ciències de manera molt semblant i errònia, a altres persones que no han rebut instrucció, o han rebut molt poca?
Per la poca atenció que presten en classe, i el poc interés que presentes cap a l'assignatura.
Seguint amb la reflexió, si els estudiants que han tingut èxit acadèmic no han compres els conceptes bàsics i no els serveixen per a donar sentit el que passa al seu voltant serà perquè, molts estudiants no s’impliquen en l’aprenentatge de les ciències perquè no troben cap sentit en allò que se’ls tracta d’ensenyar. I pense que és propi ensenyament el causant d’aquesta situació.

Al finalitzar, hem jugat al kahoot, responguen a 10 preguntes de diferents temes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario